Kaks näidet tuntud IT juhtidest
Alustan artiklit sellest, et päris raske on kolmandast isikust vaadata kedagi läbi interneti ja neile siis hinnangut anda. Eriti raske on minu arust neile siis mingi stereotüüp omastada, eriti selline mis on ainult üks osa suurest pildist. Kuid mingitest lugudest ja teiste inimeste kogemustest võib teha pakkumisi. Järgneva kahe IT juhi puhul üritan vastata nädala küsimusele nii hästi kui oskan.
Steve Jobs
Apple'i looja ja üks tuntumaid IT inimesi maailmas. Ta suri aastal 2011, kuid temast on järgi jäänud mitmed elulookirjeldused ja kogemused. Üldine pilt mehes on kirju. Olles loonud ühe kõige tuntuma Ameerika firma, leidus ikka isegi 1987-ndal aastal New York Times-ist temast selline kirjeldus:
"by the early 80's, Mr. Jobs was widely hated at Apple. Senior management had to endure his temper tantrums. He created resentment among employees by turning some into stars and insulting others, often reducing them to tears. Mr. Jobs himself would frequently cry after fights with fellow executives"
Lugedes seda tundub nagu ta poleks olnud ideaalne juht. Kuigi vaadates tema esitlusi on näha et ta on väga karismaatiline ja hea esineja. Ning jääb mulje ka, et ta teab täpselt kuhu ta minna tahab ning mida ta teha soovib.
Talle võiks panna tiitliks juht, ülemus ja osati juhendaja. Kuid ma isiklikult ütleksin tema kohta kui väga hea näide arengumootori kohta (Nagu ka nädala tekstis oli kirjas, et Apple'i juhid olid head näited arengumootorite suhtes). Tsitaadi järgi oli Steve Jobs inimene, kellega oli raske töödata kuid mees kes teadis täpselt kuhu ta minna soovib ning kellegi teise arvamus või ideed ei heidutanud teda.
William Redington Hewlett
Hewlett, kuigi teda nime järgi ei tunta nii palju kui teisi kuulsaid mehi, pole mingilgi määral vähem tähtsam meie tänapäevasele maailmale üks Hewlett-Packard'i kaasloojatena. HP on tänapäeval üks suurimaid arvutite ja IT seadmete tootja.
Erinevalt Jobs-ist oli Hewlett-il vägagi erinev suhtumine oma firmasse ja selle töösse. Järgmine tsitaat väljendab tema juhtimisstiili tervikuna:
"It was he who asked the right questions and left the answering to others. He helped us grow by learning from our mistakes and from the encouragement and confidence we all experienced when things went right." - Hewlett.org
Hewlett oli vägagi inimkeskne juht. Ta oli tagasihoidlik, töödates samas kontoris ligi 40 aastat, kuid seal töötamise asemel ta eelistas kontorites ringi jalutada ja näha mis toimus. Vastates töötajate küsimustele ja tegeledes nendega otse. [1]
Hewlett tunnustas oma töötajaid kui HP edu alust. [1]
Sellele tuginedes saab öelda Hewletti kohta juht, suhtleja ja mentor. Kuid mina valiksin teda väljendada kui treenerit. Meest kes aitab oma inimestel areneda ja stimuleerib nende koostööd olles seal kui edasikandev jõud.
[1] Hewlett.org
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar